Sören Kierkegaards Auseinandersetzung mit Sterben und Tod

Internationale Zeitschrift Für Philosophie Und Psychosomatik 1 (2012)
  Copy   BIBTEX

Abstract

Kierkegaard entwickelt eine Theorie des Todes, die diesen weder entschärft noch nivelliert oder systematisch verkleidet. Der „Ernst“ des Sterbens führt ihn zu einer Reflexion auf die Einzigkeit und Unvertretbarkeit des individuellen Lebens. Leben im Bewusstsein des Todes ist eine Kunst, die sich nicht ins Ästhetische transformieren lässt - das Leben ist kein Spiel. Die Kunst des rechten Sterbens besteht nicht in einer Verharmlosung und Entschärfung des Todes, sondern darin, sich wirklich mit seinem eigenen Sterben zusammenzudenken.Kierkegaard develops a theory of death in which the latter is neither leveled nor covered or systematically overlaid. The “seriousness” of dying leads him to a reflection on the uniqueness and irreplaceability of individual life. Life in the consciousness of death is an art that cannot be transformed into the aesthetic – life is not a game. The art of dying rightly does not consist in a belittling and mitigation of death, but in understanding that death refers to one’s own dying

Links

PhilArchive



    Upload a copy of this work     Papers currently archived: 92,283

External links

  • This entry has no external links. Add one.
Setup an account with your affiliations in order to access resources via your University's proxy server

Through your library

Similar books and articles

Kinder, der Tod ist gar nicht so schlimm! – Über das Sterben in der Kinderoper.Hartwig Frankenberg - 2012 - Internationale Zeitschrift Für Philosophie Und Psychosomatik 1.
Leben – eine Annäherung vom Tod her.Shahnaz Friedrich-Wedig & Martin Wedig - 2012 - Internationale Zeitschrift Für Philosophie Und Psychosomatik 1.
The phenomenon of death.Edith Wyschogrod - 1973 - New York,: Harper & Row.

Analytics

Added to PP
2015-02-05

Downloads
0

6 months
0

Historical graph of downloads

Sorry, there are not enough data points to plot this chart.
How can I increase my downloads?

Citations of this work

No citations found.

Add more citations

References found in this work

No references found.

Add more references